nyligen inköpt!

Rya-Matta Jotex 599:-

"jul" lampa Jotex 129:-

when the rain

har varit i skolan för första gången på flera år, känns det som? hade någon framtidsdag med försäkringskassan, komvux & gotlandskommun , kände att jag inte fick ut så mycket av den dagen. Åkte hem vid 1 & sen med bussen vid 3, körde en lektion i stan & sen hem igen vid halv 5. Åt riktig husmanskost när jag kom hem & har tagit de lugnt nu på kvällen, Bland annat bakat med bror min & målat fransk manikyr på naglarna.

PUSS!

the funeral

Har haft en lugn dag idag, sov till 12 & har varit & fikat nere i centrum med Amanda & Jens. Har spelat lite the sims nu, men de börjar redan bli tråkigt haha. Väntar på att min älskling ska komma hem & sen ska vi äta Taco. Åker även hem ikväll , tyvärr & så är de skola imorgon. Känns som de va evigheter sen jag var där.

come on get higher

Idag har vi varit inne i handen & fixat lite små ärenden, bland annat köpt present till Michelle & Nikelle. Hittade ett par öronhängen med kors till mig & 2 par strumpor. Har suttit & spelat the sims 2 nu i några timmar & väntar just nu på att min älskling ska komma hem från garaget så vi kan ha myskväll.

Nobody's perfect

Är hemma hos Linus nu, kom fram igårkvälls vid 8, åkte med min älskling som skulle fixa något i ett garage & sen vidare hem. Vaknade vid 11 idag & har nyss ätit frukost, Linus kommer inte hem förens 4 någon gång så får se vad jag hittar på tills dess. Kanske går ut en sväng. Hörs.

nygaddad!

I gave you all

Dagen idag har spenderats i stort sett i stan. Åkte in med mamma vid 12 & följde med henne lite överallt. Åkte bort till bilskolan vid halv 2 & körde dubbellektion som gick super! Handlade med mamma efteråt & sen bar det av hemåt för matlagning, det blev kycklinggratäng. Har tagit de lugnt nu på kvällen, umgåtts med syster & hennes barn & skulle egentligen pluggat körkort men hittar inte lösenordet, sen borde jag även packa men de tar jag senare. Klockan 8 är de Bonde söker fru, sen Greys Anatomy & efter det Body Of Proof.

Imorgon blir jag upphämtad här hemma vid halv 11 & åker in till stan med älskade Fanny som har fått körkort idag!! grattis till henne!! Åker även till nynäshamn imorgon till hjärtat mitt. Bloggar nog inte så mycket i helgen men tar med kameran iallafall.

Puss

jag ger dig min morgon, jag ger dig min dag

idag har jag varit en sväng i stan med mamma & sen träffat upp Anna för att låna ut sadeln, hon ska eventuellt köpa världens skönaste sadel av mig men vet inte säkert förens i början på nästa vecka. Idag fyller min syster år så grattis till henne! har grattat henne hela kvällen med tårta, kakor & prat. Just nu kollar jag på desperate housewives som tyvärr är slut snart. Imorgon ska ja köra dubbellektion, hörs då.

blandade bilder.

fall

cat and mouse

Tog en långpromenad förut med hundarna & fotade lite nya bilder , blev väl helt okej. Åkte in till stan vid 3 & vidare mot körskolan för dubbellektion. Körde på mindre landsväg & jobbade på speglarna. Åkte hem vid halv 6 & åt lasagnette & har nyss kollat på ensam mamma söker & nu kollar jag på CSI NY. Lägger upp lite bilder snart.

puss

when all fall into pieces

Jag måste drömma min egen dröm

Vaknade tidigt idag, så ovanligt på alla mina lediga dagar, eller? Kollar på repris av Greys Anatomy och har nyss ätit frukost. Har lilla kattungen på besök också, han klättrar hej vilt i soffan. Idag blir det en lugn dag med promenad & fotografering tror jag. Senare i eftermiddag ska jag in till stan & köra dubbel lektion, tror vi börjar med landsvägskörning då!

nu kör vi!

10 kg mindre hade ju inte suttit fel, eller?

en sista gång

true colors

idag blir en lugn dag, har enbart ätit frukost & flyttat hästarna hittils idag. Kollar på true talant repris men det suger ju. Funderar på vad ja ska göra idag & de blir förmodligen städa. bloggar väl senare.

lördag

skulle ut och rida idag men de gick åt helvete för hästen min var inte alls som han brukar. sitter hemma hos elin just nu med deras surfplatta, hade ju inte suttit fel att ha en sån precis. väntar iallafall på att hon ska äta och sen ska vi hem till mig igen.

beat it

har varit en kort sväng i skolan idag & kommit igång med projektarbetet igen men det blev inte mycket gjort ändå. Åt en jätte god lunch för ovanlighetens skull. Blev hämtad av Mamma vid 1 & åkte hem för att förbereda inför kvällsmaten. Elin kom hit vid halv 5 & vi gjorde tacogratäng. Har pysslat med hästarna & märkt att mitt allroundschabrak såg för jävligt ut till dressyrsadeln & de va ju lagom irriterande. Just nu kollar vi på idol & äter chips med dip + cola, såklart.

puss
lite fler bilder från resan.

Bildbomb Nr. 1

Live your life.

Är hemma nu , eller ja för 2 timmar sen, ska fortsätta skriva på inlägget innan men känner att jag egentligen har annat att göra och att de bara är föööööööör skönt att inte göra något alls. Har verkligen haft en lugn & skön kväll. Sitter just nu & kollar på criminal minds & går igenom bilderna, har fotat runt 900 & bara gått igenom 200 på en halvtimma, de här blir spännande när jag är färdig. Har även ätit ordentlig mat, makaronilåda & de va mums.

puss.

En riktigt härlig resa till Mallorca.

Sitter just nu i soffan & gör helt fel saker vad jag egentligen ska. Har inte pluggat något i körkortsboken på hela resan så nu sitter jag i skiten då jag ska på sammanfattnings teori idag & ska ha läst boken flera gånger som jag dock inte har. Har även missat en lektion i torsdags då jag var iväg men ska göra den lektionen i början på oktober istället. Skönt att vara hemma kan jag säga, har varit ute i hagen & kelat med min bebis , så som jag saknat honom. Nu väntar jag bara på min sadelgjord & sen ska vi börja träna ordentligt.

RESAN TILL MALLORCA!

Dag 1. Lång resa från Gotland till Mallorca. Båt från gotland till Nynäshamn, (träffade min älsklning en stund i nynäs), buss från Nynäs till Arlanda, Lunch på Arlanda, Flyg från Arlanda till Berlin, Flyg från Berlin till Mallorca (kan säga att jag inte mådde speciellt bra efter dom flygresorna & örona värkte. Var på Mallorca runt 11 tror jag & störtade i stort sätt ner i sängarna direkt (håååååårda sängar.)

Dag 2. Fick sovmorgon till 9 har jag för mig, utforskade staden ganska rejält, åt pizza till lunch med Josefin & badade & hängde på stranden, rätt så fri dag.

Dag 3. Morgonpromenad & frukost, åkte till en marnad i Sineu, djuren på marknaden hade jätte dåliga förhållanden utan mat & vatten så de va ganska hemskt , typ sprang igenom. Hittade dock en fotlänk som jag funderar på att ge mamma i julklapp.

Dag 4. Var i Palma & hade en jätte rolig fotojakt då alla skulle va med på bilden & vi skulle bl.a ha bild på oss hoppandes framför en fullsatt uteservering, skit kul. Gick även igenom Katedralen, den va fanimej enorm men inte något speciellt intresse för mig men häftigt ändå. Skulle besöka saluhallen men det blev inte av.

Dag 5. En jävla bergsvandring som va kul men uttröttande, väl framme så väntade tapas till lunch som vi fixat ihop själva, skulle även förbi ett kloster & örtvandring men vi hann inte pga förseningar, de va någon cykeltävling... På eftermiddagen var vi på ett vingårdsbesök, Anima Negra hette de, väldigt intressant eftersom de är mitt projektarbete men kände ändå inte att jag fick ut så mycket av det.

Dag 6. Hade en väldigt lugn dag med road trip till valdemossa, skulle bada vid någon bergsgrotta men hittade inte dit? Köpte även ett par skit snygga sandaler & åt en färdigköpt lasagne på en restaurang, ingen höjdare, tur att skolan betalade haha!

Dag 7. Jag , Josefin, Fanny & Marcus hade ansvar för dagen & vi åkte till en gammal herrgård vid namn La Granja, dåliga förhållande till djuren där också lite smått faktiskt. Men det var en väldigt intressant dag ändå, fick även se en hästuppvisning.

Dag 8. Besök på olivodlings gården Son Catiu, åt lunch där med rejäla mackor & massa dopp i olivolja, köpte även med mig en hem. Studiebesök på eftermiddagen på hotell esplendido (RIKTIGT FINT) & sen mat på någon kina restaurang, dock va väl ingen hungrig egentligen pga sen lunch.

Dag 9. Hade en rätt så fri dag med besök i palma på köpcentret Porto Pi, fick dock inte så mycket tid där.

Fortsättning -

Resten av dag 9 var lugn, vi packade, fixade oss & åkte iväg för överrasknings kvällsmat på Hard Rock Café, hittade en skitsnygg tjocktröja där men de va så satans dyr.

Dag 10. Sista dagen, upp klockan 4 & med flyget halv 8, sov igenom i stort sätt hela dagen , va så grymt trött. Var hemma runt 1 på natten & då sov ja gott kan jag lugnt säga.

Hade verkligen en underbar resa med mycket överraskningar & faktiskt inte så jätte mycket mat på hotellet utan vi åt ganska mycket kvällsmat på andra stället.

rubrik

Har inte bloggat nu på flera dagar men har varken haft lust eller tid. Man får väldigt dålig tidsuppfattning här och glömmer smått bort vad man gjort under dagarna. Har i alla fall fått mer fritid än vad vi trodde, hunnit med att bada har vi i alla fall dock inte så mycket sola på stranden men de är okej ändå. Har åkt runt i några städer och kollat. Gud vad mysigt det är här! Har även hunnit med bergsvandring som för den delen var rätt så uttröttande och så även ett besök på vinodling från början till slut. Har ätit väldigt mycket chips då hotellmaten inte är en höjdare. Har även tagit lite fikapauser med varm choklad på kvällarna. De va väl allt för nu. Puss

mallorca

Hejhopp har de bra på Mallorca! Flygresan var inte rolig men jag överlevde. Idag har de varit 28 grader ungefär, olidligt men riktigt skönt ändå. Har solat, badat och gått runt i staden! Hörs en annan dag. Puss

Dagen idag.

Idag har det varit en lugn dag, jag har packat, ridit en sväng & de va typ allt. tagit de lugnt helt enkelt.

Imorgon åker jag till Mallis med klassen i 9 dagar, kommer förmodligen inte blogga så mycket under den tiden men kanske någon gång. Blir en massa foton när jag kommer hem!

hotellet!

ännu en mobilblogg

And here we go. Har tillbringat hela dagen med käraste Anna Nilsson! Har varit förbi dahrve och hämtat en sadel för prövning. Vart i stallet vid Annas häst Julius och sen åkte vi hem till mig. Provred mirakel med den nya dressyrsadeln som inte var helt perfekt men ska testa den imorgon igen för den var grymt behaglig! Har ätit potatisgratäng och sen tjockat oss hela kvällen med chips äpplekaka och Coca Cola. Kollade film också men kommer inte ihåg vad den heter, nu ska vi sova, vart en lång dag, puss!

go easy, with love

är väldigt besviken på idol den här säsongen, kan faktiskt bara säga att två stycken sjunger bra & det är Amanda P & den andra har jag glömt namnet på haha. Har fixat lite nya filmer under 700mb som ja ska ha på resan till mallorca, Tänkte gå & lägga mig nu, är grymt trött & ska upp tidigt. Imorgon bär det av till Dahrves med käraste barndomsvännen Anna! Ska spana in lite dressyrsadlar, nya som gamla.

sommar sommar sommar....

mobilblogg

Konstigt att man måste ändra ställe att skriva på när man bloggar på mobilen. Idag har jag vart i skolan och haft information inför resan. Slutade direkt efter de, alltså halv 10.åkte med jossan in till stan och köpte lite nödvändigt inför Mallorca. Åkte sen hem till jossan och byggde ihop jätte söta bord som Alicia skulle få i födelsedagspresent :) tog bussen hem vid halv 4 och värmde upp köttfärssås till mig och pappa när jag kom hem. Har fixat lite med djuren och i stallet ikväll. Sen blir det idol med chips och dip och ett stort glas Cola! Mums. Imorgon ska jag kanske in till stan med fanny annars ska jag tillbringa all min tid med älskade hästen. På söndag också för den delen. Sen ikväll ska jag nog även beställa vintertäcke till mirakel! Puss

nöjd nu Eve?

Idag vaknade jag av en gnällande hund klockan 5 som skulle ut & sen ha mat. Somnade om & vaknade hela 10 minuter för sent men hann till skolan ändå. Åt frukost, borstade tänderna, sminkade mig, latade mig framför tvn & tog sen på mig ytterkläderna för att bege mig till skolan! (intressant nog Eve?) Hämtade ett paket med skal till mobilen & åkte sen vidare till skolan. Hade fotografering inför Stelor projektet runt 10 & sen projektarbete men det blev inte så mycket jobb. Åkte till stan efter skolan med Jossan, fick skjuts av mamma & pappa & juste! jag hämtade ett paket till , med mitt über snygga schabrak. Gick iallafall på stan med Jossan & sen så fikade vi. Satt på teorilektion från 4 till 6 & sen åkte jag bussen hem. Har ätit en panpizza till kvällsmat för de va allt jag fick, tydligen? och nu ska jag göra absolut INGENTING. Senare blir det CSI miami

Inte speciellt intressant men eve ville ha roligare inlägg..?

a lot of love

Hej ännu en gång. Letar runt för fullt på internet efter bra & billiga sadlar, hittade en på börjes men kan ju inte beställa så får bege mig till dahrves med mamma någon dag för att kolla. Glömde föresten förut att säga att jag fått paketet med mobilskyddet men hämtar inte det förens imorgon. Hoppas även på att få mitt schabrak imorgon men sen kom jag att tänka på att om jag köper en dressyrsadel så måste jag ha helt nya schabrak??? jobbigt.

5/10

Har ganska stora problem då Mirakel växt ur sin sadel & jag måste köpa ny för den här ligger som skit, ska alltså köpa en dressyrsadel av bra kvallité & de kommer inte bli de billigaste. Ska ju ännu köpa täcke också. får se hur vi löser de.

Har haft självstudiedag idag & bara varit i stan & kört 2 lektioner & sen hem igen. Har ätit spagetti & köttfärssås & sen tagit hand om djuren. Ikväll ska ja bara ha de bra & kolla tv.

old

Val av täcke inför vintern

1. 599kr
2. 599kr
3. 699kr
4. 699kr
5. 899kr

Det lutar mot att köpa nummer 2 eller nummer 5 men 4an är också en riktigt pudding. Allra helst skulle jag vilja ha 5an men priset känns litegrann då jag har stramt med pengar inför allt jag beställt & mallis resan men får faktiskt lön en gång till så funderar på att låna av mamma & så beställa hem. vilket tycker ni?
Har ju som sagt listat ut att jag ska ha grått & rött till Mirakel!

Never mind I'll find someone like you, I wish nothing but the best for you

Har haft fullt upp idag & resten av dagarna så har inte haft tid att skriva nu dom senaste dagarna. I söndags var vi bara hemma och hade det mysigt, åt god mat osv. I måndags var jag i skolan & hade foto men det händer nästan inget på dom lektionerna så vet inte om de är någon höjdare längre. Hade riktigt mycket mys med min bebis med grönsaker + dip & film.

Idag har jag verkligen haft fullt upp med massa skit. Bl.a skola (i onödan) städat som bara fan hemma men har ännu mycket kvar. Ridit en sväng har jag också gjort men bara börjat sätta igång mirakel på nytt igen. Sen har jag även lämnat av min älskling för han har åkt hem idag :( buhu. Nu ska ja sova själv i ett stort läskigt hus två nätter för de är tydligen strejk på grekland så mamma & pappa kommer hem ett halvt dygn senare, rättare sagt 4 på morgonen på torsdag. yey,.

IKVÄLL är en kanon kväll. Ska snart göra eld & nu kollar jag på 4 stjärnors middag. Efter det Halv åtta hos mig, sen top model & sen ÄNTLIGEN desperate housewives.

Autumn

today's

Idag har jag & min älskling varit i stan, vi har gått på stan & jag hittade faktiskt en jacka! (bild förra inlägget) Träffade cassandra & anna för en fika på waynes & beställde sen hem pizza som vi åt runt 6 någongång.
Har haft mys hela kvällen framför filmen ryktet går med chilinötter & lite chips. gott. Imorgon vet jag absolut inte vad som händer med det får vi se helt enkelt. SYA. puss

one last call

Har inte hunnit blogga sen i tisdags men vem bryr sig!

Åkte in till stan i onsdags med mamma & pappa, köpte ny mobil (!), åt lunch med mamma & pappa & sen var jag en sväng förbi mommo. Träffade elin lite senare & gick på stan men hittade inge speciellt. Hade körlektion vid halv 5 & åkte sen hem med elin & lagade mat & så sov elin här.

Hade skola på torsdagen & gjorde i stort sett ingenting. Min älskling kom vid 3 men jag var inte hemma förens 7 pga teori lektion.

Igår var jag i skolan & så åkte vi & köpte serveringskläder i stan. Åt god mat med min älskling & hade mys helt enkelt.

Har köpt lite små saker nu på senaste tiden så tänkte lägga in bilder på mina senaste inköp.