En riktigt härlig resa till Mallorca.

Sitter just nu i soffan & gör helt fel saker vad jag egentligen ska. Har inte pluggat något i körkortsboken på hela resan så nu sitter jag i skiten då jag ska på sammanfattnings teori idag & ska ha läst boken flera gånger som jag dock inte har. Har även missat en lektion i torsdags då jag var iväg men ska göra den lektionen i början på oktober istället. Skönt att vara hemma kan jag säga, har varit ute i hagen & kelat med min bebis , så som jag saknat honom. Nu väntar jag bara på min sadelgjord & sen ska vi börja träna ordentligt.

RESAN TILL MALLORCA!

Dag 1. Lång resa från Gotland till Mallorca. Båt från gotland till Nynäshamn, (träffade min älsklning en stund i nynäs), buss från Nynäs till Arlanda, Lunch på Arlanda, Flyg från Arlanda till Berlin, Flyg från Berlin till Mallorca (kan säga att jag inte mådde speciellt bra efter dom flygresorna & örona värkte. Var på Mallorca runt 11 tror jag & störtade i stort sätt ner i sängarna direkt (håååååårda sängar.)

Dag 2. Fick sovmorgon till 9 har jag för mig, utforskade staden ganska rejält, åt pizza till lunch med Josefin & badade & hängde på stranden, rätt så fri dag.

Dag 3. Morgonpromenad & frukost, åkte till en marnad i Sineu, djuren på marknaden hade jätte dåliga förhållanden utan mat & vatten så de va ganska hemskt , typ sprang igenom. Hittade dock en fotlänk som jag funderar på att ge mamma i julklapp.

Dag 4. Var i Palma & hade en jätte rolig fotojakt då alla skulle va med på bilden & vi skulle bl.a ha bild på oss hoppandes framför en fullsatt uteservering, skit kul. Gick även igenom Katedralen, den va fanimej enorm men inte något speciellt intresse för mig men häftigt ändå. Skulle besöka saluhallen men det blev inte av.

Dag 5. En jävla bergsvandring som va kul men uttröttande, väl framme så väntade tapas till lunch som vi fixat ihop själva, skulle även förbi ett kloster & örtvandring men vi hann inte pga förseningar, de va någon cykeltävling... På eftermiddagen var vi på ett vingårdsbesök, Anima Negra hette de, väldigt intressant eftersom de är mitt projektarbete men kände ändå inte att jag fick ut så mycket av det.

Dag 6. Hade en väldigt lugn dag med road trip till valdemossa, skulle bada vid någon bergsgrotta men hittade inte dit? Köpte även ett par skit snygga sandaler & åt en färdigköpt lasagne på en restaurang, ingen höjdare, tur att skolan betalade haha!

Dag 7. Jag , Josefin, Fanny & Marcus hade ansvar för dagen & vi åkte till en gammal herrgård vid namn La Granja, dåliga förhållande till djuren där också lite smått faktiskt. Men det var en väldigt intressant dag ändå, fick även se en hästuppvisning.

Dag 8. Besök på olivodlings gården Son Catiu, åt lunch där med rejäla mackor & massa dopp i olivolja, köpte även med mig en hem. Studiebesök på eftermiddagen på hotell esplendido (RIKTIGT FINT) & sen mat på någon kina restaurang, dock va väl ingen hungrig egentligen pga sen lunch.

Dag 9. Hade en rätt så fri dag med besök i palma på köpcentret Porto Pi, fick dock inte så mycket tid där.

Fortsättning -

Resten av dag 9 var lugn, vi packade, fixade oss & åkte iväg för överrasknings kvällsmat på Hard Rock Café, hittade en skitsnygg tjocktröja där men de va så satans dyr.

Dag 10. Sista dagen, upp klockan 4 & med flyget halv 8, sov igenom i stort sätt hela dagen , va så grymt trött. Var hemma runt 1 på natten & då sov ja gott kan jag lugnt säga.

Hade verkligen en underbar resa med mycket överraskningar & faktiskt inte så jätte mycket mat på hotellet utan vi åt ganska mycket kvällsmat på andra stället.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0